User Interface Design for Programmers

Author: Avram Joel Spolsky

Publisher: Apress

ISBN: 1430208570

Category: Computers

Page: 144

View: 9191

Most programmers' fear of user interface (UI) programming comes from their fear of doing UI design. They think that UI design is like graphic design—the mysterious process by which creative, latte-drinking, all-black-wearing people produce cool-looking, artistic pieces. Most programmers see themselves as analytic, logical thinkers instead—strong at reasoning, weak on artistic judgment, and incapable of doing UI design. In this brilliantly readable book, author Joel Spolsky proposes simple, logical rules that can be applied without any artistic talent to improve any user interface, from traditional GUI applications to websites to consumer electronics. Spolsky's primary axiom, the importance of bringing the program model in line with the user model, is both rational and simple. In a fun and entertaining way, Spolky makes user interface design easy for programmers to grasp. After reading User Interface Design for Programmers, you'll know how to design interfaces with the user in mind. You'll learn the important principles that underlie all good UI design, and you'll learn how to perform usability testing that works.
Posted in Computers

The user interface design book for the applications programmer

Author: Alexander Martin,David Eastman

Publisher: John Wiley & Sons

ISBN: N.A

Category: Computers

Page: 294

View: 2906

This outstanding guide provides straightforward advice, help, illustrations, and case studies for applications programmers who want to make a product better, easier, faster, and more fun. Interface design; using graphics and sound; designing for GUIs, entertainment and multimedia are among the topics covered.
Posted in Computers

Don't make me think!

Web & Mobile Usability: Das intuitive Web

Author: Steve Krug

Publisher: MITP-Verlags GmbH & Co. KG

ISBN: 3958457665

Category: Computers

Page: 216

View: 1531

Posted in Computers

Homepage Usability

50 enttarnte Websites

Author: Jakob Nielsen,Marie Tahir

Publisher: Pearson Deutschland GmbH

ISBN: 9783827268471

Category:

Page: 310

View: 3437

Posted in

Mobile Usability

Author: Jakob Nielsen,Raluca Budiu

Publisher: MITP-Verlags GmbH & Co. KG

ISBN: 3826695712

Category: Computers

Page: 236

View: 1549

Für iPhone, iPad, Android, Kindle Designs für kleine Displays optimal gestalten Texte für die mobile Nutzung verfassen und Inhalte strukturieren Einfache Navigationen für Smartphones und Tablets Die Erstellung von mobilen Websites und Apps ist ein ständiger Spagat zwischen der Bereitstellung von Inhalten und der Darstellung auf kleinen Displays. Reduzierte Inhalte, einfache Navigationsmöglichkeiten, Optimierung des Designs bei langsamen Übertragungsgeschwindigkeiten – mit diesen Herausforderungen ist jeder Entwickler konfrontiert. Wie entwirft man die besten Websites und Apps für moderne Smartphone- und Tablet-Nutzer? Der Bestseller-Autor Jakob Nielsen und seine Co-Autorin Raluca Budiu gehen dieser Frage nach und untersuchen in diesem Buch die wichtigsten Aspekte guter Mobile Usability. So erfahren Sie anhand zahlreicher Beispiele, wie Sie eine gelungene Navigation sowie passende Designs und Textinhalte für mobile Geräte entwerfen und dabei die User Experience mit Blick auf das mobile Nutzungsverhalten optimal berücksichtigen. Die dargestellten Methoden basieren auf Erkenntnissen aus internationalen Studien, die anhand zahlreicher Usability-Tests durchgeführt wurden. Dieses Buch richtet sich an Designer und Softwareentwickler, aber ebenso an Texter, Redakteure, Produktmanager und Marketing-Mitarbeiter. Sowohl Einsteiger als auch erfahrene Mobile-Usability-Veteranen erhalten wertvolle Hinweise und Tipps. Dr. Jakob Nielsen ist Mitgründer und Leiter der Nielsen Norman Group. Zudem begründete er auch die »Discount Usability Engineering«-Bewegung, die sich in erster Linie mit schnellen und effizienten Methoden zur Qualitätsverbesserung von Benutzeroberflächen beschäftigt. Das Nachrichtenmagazin U.S. News & World Report bezeichnete Nielsen als »den weltweit führenden Experten für Web Usability« und die Tageszeitung USA Today beschrieb sein Wirken gar als »The next best thing to a true time machine«. Er ist Autor zahlreicher Bestseller wie Web Usability, Eyetracking Web Usability sowie Designing Web Usability, das weltweit mehr als 250.000 Mal verkauft und in 22 Sprachen übersetzt wurde. Dr. Raluca Budiu ist User Experience Specialist bei der Nielsen Norman Group. In dieser Funktion betätigt sie sich auch als Beraterin für Großunternehmen aus verschiedensten Industriebereichen sowie Tutorin für die Sachgebiete Mobile Usability, Touchgeräte-Usability, kognitive Psychologie für Designer sowie Prinzipien der Mensch-Computer-Interaktion.
Posted in Computers

User interface design

Author: Ben Shneiderman

Publisher: N.A

ISBN: 9783826607530

Category:

Page: 701

View: 6833

Posted in

Erfolg des Einfachen

Author: Jakob Nielsen

Publisher: Pearson Deutschland GmbH

ISBN: 9783827268464

Category:

Page: 394

View: 8642

Posted in

User Interface Design

A Software Engineering Perspective

Author: Soren Lauesen

Publisher: Pearson Education

ISBN: 9780321181435

Category: Computers

Page: 604

View: 340

This book shows you how to design the user interface in a systematic and practical way. It bridges the gap between traditional programming perspectives, which often see the user interface as an afterthought, and human-computer interaction approaches, which are more user-centric but give little guidance on screen design and system development.
Posted in Computers

The Design of Everyday Things

Psychologie und Design der alltäglichen Dinge

Author: Norman Don

Publisher: Vahlen

ISBN: 3800648105

Category: Business & Economics

Page: 320

View: 466

Apple, Audi, Braun oder Samsung machen es vor: Gutes Design ist heute eine kritische Voraussetzung für erfolgreiche Produkte. Dieser Klassiker beschreibt die fundamentalen Prinzipien, um Dinge des täglichen Gebrauchs umzuwandeln in unterhaltsame und zufriedenstellende Produkte. Don Norman fordert ein Zusammenspiel von Mensch und Technologie mit dem Ziel, dass Designer und Produktentwickler die Bedürfnisse, Fähigkeiten und Handlungsweisen der Nutzer in den Vordergrund stellen und Designs an diesen angepasst werden. The Design of Everyday Things ist eine informative und spannende Einführung für Designer, Marketer, Produktentwickler und für alle an gutem Design interessierten Menschen. Zum Autor Don Norman ist emeritierter Professor für Kognitionswissenschaften. Er lehrte an der University of California in San Diego und der Northwest University in Illinois. Mitte der Neunzigerjahre leitete Don Norman die Advanced Technology Group bei Apple. Dort prägte er den Begriff der User Experience, um über die reine Benutzbarkeit hinaus eine ganzheitliche Erfahrung der Anwender im Umgang mit Technik in den Vordergrund zu stellen. Norman ist Mitbegründer der Beratungsfirma Nielsen Norman Group und hat unter anderem Autohersteller von BMW bis Toyota beraten. „Keiner kommt an Don Norman vorbei, wenn es um Fragen zu einem Design geht, das sich am Menschen orientiert.“ Brand Eins 7/2013 „Design ist einer der wichtigsten Wettbewerbsvorteile. Dieses Buch macht Spaß zu lesen und ist von größter Bedeutung.” Tom Peters, Co-Autor von „Auf der Suche nach Spitzenleistungen“
Posted in Business & Economics

Der Pragmatische Programmierer

Author: Andrew Hunt,David Thomas

Publisher: N.A

ISBN: 9783446223097

Category:

Page: 307

View: 2345

Posted in

User Interface Programming for Games

Author: Luis Sempe

Publisher: Sempe Media

ISBN: 9780992149109

Category:

Page: 374

View: 1837

The user interface is the bridge between players and the game universe, it is the bidirectional flow of information from realtime simulation systems to the player's mind. As games have evolved, so has the need to develop intuitive, responsive and visually stunning ways for the player to interact with the game universe. User Interface Programming for Games aims to give programmers the core knowledge behind modern user interface development, provide useful techniques and recipes for well known user interface elements and insights into many of the different areas in which user interface programmers ultimately venture in the development cycle of a game. The best tool programmers can have at their disposal is a solid understanding of the mathematics and graphics programming concepts that are the foundation under any user interface system, this book explains it in a way that is relevant to user interface and game programmers alike.
Posted in

CSS

missing manual ; [das fehlende Handbuch zu Ihrer Website]

Author: David Sawyer McFarland

Publisher: "O'Reilly Media, Inc."

ISBN: 3897218909

Category: Cascading Style Sheets

Page: 490

View: 6902

Posted in Cascading Style Sheets

Die Elemente der User Experience

Anwenderzentriertes (Web-)Design

Author: Jesse James Garrett

Publisher: N.A

ISBN: 9783827331168

Category:

Page: 172

View: 4335

Posted in

Mobile System Design

Herausforderungen, Anforderungen und Lösungsansätze für Design, Implementierung und Usability-Testing Mobiler Systeme.

Author: Dennis Krannich

Publisher: BoD – Books on Demand

ISBN: 3732216926

Category: Computers

Page: 212

View: 4115

Mobile Systeme spielen eine immer bedeutendere Rolle in unserem täglichen Leben. Aus diesem Grund werden effektive Prozesse benötigt, um den steigenden Anforderungen der Endverbraucher und dem hohen Kosten- und Zeitdruck gerecht zu werden. Während das Usability-Testing für stationäre Systeme weitestgehend standardisiert ist, stellen Mobile Systeme aufgrund ihrer Heterogenität große Anforderungen an das Usability-Testing im originären Benutzungskontext. Die Hauptfrage dieses Buches ist, wie zum einen gewährleistet werden kann, dass Mobile Systeme möglichst unkompliziert und intuitiv benutzt werden können und zum anderen eine stärkere Be- rücksichtigung sowohl der zukünftigen Benutzer als auch des Benutzungskontextes im Entwicklungsprozess stattfinden kann. Zu diesem Zweck wird ein toolbasiertes Vorgehensmodell konzipiert, entwickelt und empirisch untersucht. Das Buch richtet sich sowohl an Designer, als auch an Programmierer und bietet einen Überblick aktueller Forschung rund um das Thema Mobile System Design.
Posted in Computers

Programmieren lernen mit Python

Author: Allen B. Downey

Publisher: O'Reilly Germany

ISBN: 3955618072

Category: Computers

Page: 320

View: 2141

Python ist eine moderne, interpretierte, interaktive und objektorientierte Skriptsprache, vielseitig einsetzbar und sehr beliebt. Mit mathematischen Vorkenntnissen ist Python leicht erlernbar und daher die ideale Sprache für den Einstieg in die Welt des Programmierens. Das Buch führt Sie Schritt für Schritt durch die Sprache, beginnend mit grundlegenden Programmierkonzepten, über Funktionen, Syntax und Semantik, Rekursion und Datenstrukturen bis hin zum objektorientierten Design. Zur aktualisierten Auflage Diese Auflage behandelt Python 3, geht dabei aber auch auf Unterschiede zu Python 2 ein. Außerdem wurde das Buch um die Themen Unicode, List und Dictionary Comprehensions, den Mengen-Typ Set, die String-Format-Methode und print als Funktion ergänzt. Jenseits reiner Theorie Jedes Kapitel enthält passende Übungen und Fallstudien, kurze Verständnistests und kleinere Projekte, an denen Sie die neu erlernten Programmierkonzepte gleich ausprobieren und festigen können. Auf diese Weise können Sie das Gelernte direkt anwenden und die jeweiligen Programmierkonzepte nachvollziehen. Lernen Sie Debugging-Techniken kennen Am Ende jedes Kapitels finden Sie einen Abschnitt zum Thema Debugging, der Techniken zum Aufspüren und Vermeiden von Bugs sowie Warnungen vor entsprechenden Stolpersteinen in Python enthält.
Posted in Computers

User Interfaces in VB .NET

Windows Forms and Custom Controls

Author: Matthew MacDonald

Publisher: Apress

ISBN: 1430208449

Category: Computers

Page: 624

View: 1128

In a new approach, this is a closely focused work that gives you the insight of experienced developers about a single aspect of .NET programming. You will find all the ingredients you can use to design state-of-the-art application interfaces. You will also delve into entirely new topics like custom control design and GDI+, the next-generation painting framework for Windows. The author goes beyond the basics and combines user interface design principles with practical guidelines for creating the next generation of software applications. The author covers three areas: 1) an overview of how to design elegant user interfaces the average user can understand; 2) a comprehensive examination of the user interface controls and classes in .NET. and 3) A tutorial with best practices and design tips for coding user interfaces and integrating help.
Posted in Computers

CSS kurz & gut

Author: Eric A. Meyer

Publisher: O'Reilly Germany

ISBN: 3868991751

Category: Computers

Page: 256

View: 6386

Cascading Style Sheets sind für viele Designer und Webentwickler zu einem unersetzlichen Mittel für effizientes, standardkonformes und browserübergreifendes Webdesign geworden. Angesichts der Fülle an Selektoren und Eigenschaften ist es aber nicht immer leicht, den Überblick über den Standard zu behalten. Darüber hinaus sind mit CSS3 viele spannende Design-Möglichkeiten hinzugekommen, die einen genaueren Blick wert sind. CSS – kurz & gut beinhaltet eine vollständige Referenz aller CSS-Selektoren, Eigenschaften und Werte, die in den Standards CSS2, CSS 2.1 und CSS3 definiert sind. Darüber hinaus enthält der Band eine kurze Einführung in die Funktionsweise von Cascading Style Sheets und berücksichtigt auch neue Konzepte wie beispielsweise Media-Queries, die in CSS3 neu eingeführt wurden.
Posted in Computers

Einführung in Python

Author: Mark Lutz,David Ascher,Dinu C. Gherman

Publisher: O'Reilly Germany

ISBN: 3897214881

Category: Python (Computer program language)

Page: 624

View: 8438

Posted in Python (Computer program language)

Software for Use

A Practical Guide to the Models and Methods of Usage-Centered Design

Author: Larry L. Constantine,Lucy A.D. Lockwood

Publisher: Pearson Education

ISBN: 0768684986

Category: Computers

Page: N.A

View: 7970

In the quest for quality, software developers have long focused on improving the internal architecture of their products. Larry L. Constantine--who originally created structured design to effect such improvement--now joins with well-known consultant Lucy A. D. Lockwood to turn the focus of software development to the external architecture. In this book, they present the models and methods of a revolutionary approach to software that will help programmers deliver more usable software--software that will enable users to accomplish their tasks with greater ease and efficiency. Recognizing usability as the key to successful software, Constantine and Lockwood provide concrete tools and techniques that programmers can employ to meet that end. Much more than just another set of rules for good user-interface design, this book guides readers through a systematic software development process. This process, called usage-centered design, weaves together two major threads in software development methods: use cases (also used with UML) and essential modeling. With numerous examples and case studies of both conventional and specialized software applications, the authors illustrate what has been shown in practice to work and what has proved to be of greatest practical value. Highlights Presents a streamlined process for developing highly usable software Describes practical methods and models successfully implemented in industry Complements modern development practices, including the Unified Process and other object-oriented software engineering approaches
Posted in Computers

The Cross-GUI Handbook

For Multiplatform User Interface Design

Author: Aaron Marcus,Nick Smilonich,Lynne Thompson

Publisher: Addison-Wesley

ISBN: N.A

Category: Computers

Page: 276

View: 7815

A practical reference for programmers and interface designers developing software to run on a large range of platforms. Developers will find here in one place a handy comparison of features in each of the GUIs--Microsoft Windows and Windows NT, IBM Presentation Managers, NeXTStep, and Apple Macintosh 7.0. It is intended for user interface designers and developers, software engineers, and managers.
Posted in Computers