Digital Design and Computer Architecture

ARM Edition

Author: Sarah Harris,David Harris

Publisher: Morgan Kaufmann

ISBN: 012800911X

Category: Computers

Page: 584

View: 7396

Digital Design and Computer Architecture: ARM Edition covers the fundamentals of digital logic design and reinforces logic concepts through the design of an ARM microprocessor. Combining an engaging and humorous writing style with an updated and hands-on approach to digital design, this book takes the reader from the fundamentals of digital logic to the actual design of an ARM processor. By the end of this book, readers will be able to build their own microprocessor and will have a top-to-bottom understanding of how it works. Beginning with digital logic gates and progressing to the design of combinational and sequential circuits, this book uses these fundamental building blocks as the basis for designing an ARM processor. SystemVerilog and VHDL are integrated throughout the text in examples illustrating the methods and techniques for CAD-based circuit design. The companion website includes a chapter on I/O systems with practical examples that show how to use the Raspberry Pi computer to communicate with peripheral devices such as LCDs, Bluetooth radios, and motors. This book will be a valuable resource for students taking a course that combines digital logic and computer architecture or students taking a two-quarter sequence in digital logic and computer organization/architecture. Covers the fundamentals of digital logic design and reinforces logic concepts through the design of an ARM microprocessor. Features side-by-side examples of the two most prominent Hardware Description Languages (HDLs)—SystemVerilog and VHDL—which illustrate and compare the ways each can be used in the design of digital systems. Includes examples throughout the text that enhance the reader’s understanding and retention of key concepts and techniques. The Companion website includes a chapter on I/O systems with practical examples that show how to use the Raspberry Pi computer to communicate with peripheral devices such as LCDs, Bluetooth radios, and motors. The Companion website also includes appendices covering practical digital design issues and C programming as well as links to CAD tools, lecture slides, laboratory projects, and solutions to exercises.
Posted in Computers

Rechnerorganisation und Rechnerentwurf

Die Hardware/Software-Schnittstelle

Author: David Patterson,John LeRoy Hennessy

Publisher: Walter de Gruyter GmbH & Co KG

ISBN: 3110446065

Category: Computers

Page: 833

View: 8925

Mit der deutschen Übersetzung zur fünfter Auflage des amerikanischen Klassikers Computer Organization and Design - The Hardware/Software Interface ist das Standardwerk zur Rechnerorganisation wieder auf dem neusten Stand - David A. Patterson und John L. Hennessy gewähren die gewohnten Einblicke in das Zusammenwirken von Hard- und Software, Leistungseinschätzungen und zahlreicher Rechnerkonzepte in einer Tiefe, die zusammen mit klarer Didaktik und einer eher lockeren Sprache den Erfolg dieses weltweit anerkannten Standardwerks begründen. Patterson und Hennessy achten darauf, nicht nur auf das "Wie" der dargestellten Konzepte, sondern auch auf ihr "Warum" einzugehen und zeigen damit Gründe für Veränderungen und neue Entwicklungen auf. Jedes der Kapitel steht für einen deutlich umrissenen Teilbereich der Rechnerorganisation und ist jeweils gleich aufgebaut: Eine Einleitung, gefolgt von immer tiefgreifenderen Grundkonzepten mit steigernder Komplexität. Darauf eine aktuelle Fallstudie, "Fallstricke und Fehlschlüsse", Zusammenfassung und Schlussbetrachtung, historische Perspektiven und Literaturhinweise sowie Aufgaben. In der neuen Auflage sind die Inhalte in den Kapiteln 1-5 an vielen Stellen punktuell verbessert und aktualisiert, mit der Vorstellung neuerer Prozessoren worden, und der Kapitel 6... from Client to Cloud wurde stark überarbeitetUmfangreiches Zusatzmaterial (Werkzeuge mit Tutorien etc.) stehtOnline zur Verfügung.
Posted in Computers

The Design of Everyday Things

Psychologie und Design der alltäglichen Dinge

Author: Norman Don

Publisher: Vahlen

ISBN: 3800648105

Category: Business & Economics

Page: 320

View: 6428

Apple, Audi, Braun oder Samsung machen es vor: Gutes Design ist heute eine kritische Voraussetzung für erfolgreiche Produkte. Dieser Klassiker beschreibt die fundamentalen Prinzipien, um Dinge des täglichen Gebrauchs umzuwandeln in unterhaltsame und zufriedenstellende Produkte. Don Norman fordert ein Zusammenspiel von Mensch und Technologie mit dem Ziel, dass Designer und Produktentwickler die Bedürfnisse, Fähigkeiten und Handlungsweisen der Nutzer in den Vordergrund stellen und Designs an diesen angepasst werden. The Design of Everyday Things ist eine informative und spannende Einführung für Designer, Marketer, Produktentwickler und für alle an gutem Design interessierten Menschen. Zum Autor Don Norman ist emeritierter Professor für Kognitionswissenschaften. Er lehrte an der University of California in San Diego und der Northwest University in Illinois. Mitte der Neunzigerjahre leitete Don Norman die Advanced Technology Group bei Apple. Dort prägte er den Begriff der User Experience, um über die reine Benutzbarkeit hinaus eine ganzheitliche Erfahrung der Anwender im Umgang mit Technik in den Vordergrund zu stellen. Norman ist Mitbegründer der Beratungsfirma Nielsen Norman Group und hat unter anderem Autohersteller von BMW bis Toyota beraten. „Keiner kommt an Don Norman vorbei, wenn es um Fragen zu einem Design geht, das sich am Menschen orientiert.“ Brand Eins 7/2013 „Design ist einer der wichtigsten Wettbewerbsvorteile. Dieses Buch macht Spaß zu lesen und ist von größter Bedeutung.” Tom Peters, Co-Autor von „Auf der Suche nach Spitzenleistungen“
Posted in Business & Economics

Die Kunst des Game Designs

Bessere Games konzipieren und entwickeln

Author: Jesse Schell

Publisher: MITP-Verlags GmbH & Co. KG

ISBN: 3958452841

Category: Computers

Page: 680

View: 6779

Grundlagen der Entwicklung und Konzeption klassischer Spiele von einem der weltweit führenden Game Designer Mehr als 100 Regeln und zentrale Fragen zur Inspiration für den kreativen Prozess Zahlreiche wertvolle Denkanstöße für die Konzeption eines erfolgreichen Spiels Jeder kann die Grundlagen des Game Designs meistern – dazu bedarf es keines technischen Fachwissens. Dabei zeigt sich, dass die gleichen psychologischen Grundprinzipien, die für Brett-, Karten- und Sportspiele funktionieren, ebenso der Schlüssel für die Entwicklung qualitativ hochwertiger Videospiele sind. Mit diesem Buch lernen Sie, wie Sie im Prozess der Spielekonzeption und -entwicklung vorgehen, um bessere Games zu kreieren. Jesse Schell zeigt, wie Sie Ihr Game durch eine strukturierte methodische Vorgehensweise Schritt für Schritt deutlich verbessern. Mehr als 100 gezielte Fragestellungen eröffnen Ihnen dabei neue Perspektiven auf Ihr Game, so dass Sie die Features finden, die es erfolgreich machen. Hierzu gehören z.B. Fragen wie: Welche Herausforderungen stellt mein Spiel an die Spieler? Fördert es den Wettbewerb unter den Spielern? Werden sie dazu motiviert, gewinnen zu wollen? So werden über hundert entscheidende Charakteristika für ein gut konzipiertes Spiel untersucht. Mit diesem Buch wissen Sie, worauf es bei einem guten Game ankommt und was Sie alles bedenken sollten, damit Ihr Game die Erwartungen Ihrer Spieler erfüllt und gerne gespielt wird. Zugleich liefert es Ihnen jede Menge Inspiration – halten Sie beim Lesen Zettel und Stift bereit, um Ihre neuen Ideen sofort festhalten zu können
Posted in Computers

Digital Design and Computer Organisation

Author: D. Nasib S. Gill,J.B. Dixit

Publisher: Firewall Media

ISBN: 9788131803455

Category:

Page: 396

View: 2666

Digital Design and Computer Organization introduces digital design as it applies to the creation of computer systems. It summarizes the tools of logic design and their mathematical basis, along with in depth coverage of combinational and sequential circuits. The book includes an accompanying CD that includes the majority of circuits highlighted in the text, delivering you hands-on experience in the simulation and observation of circuit functionality. These circuits were designed and tested with a user-friendly Electronics Workbench package (Multisim Textbook Edition) that enables your progression from truth tables onward to more complex designs. This volume differs from traditional digital design texts by providing a complete design of an AC-based CPU, allowing you to apply digital design directly to computer architecture. The book makes minimal reference to electrical properties and is vendor independent, allowing emphasis on the general design principles.
Posted in

Digital Design and Computer Organization

Author: Hassan A. Farhat

Publisher: CRC Press

ISBN: 9780203486696

Category: Computers

Page: 512

View: 4121

Digital Design and Computer Organization introduces digital design as it applies to the creation of computer systems. It summarizes the tools of logic design and their mathematical basis, along with in depth coverage of combinational and sequential circuits. The book includes an accompanying CD that includes the majority of circuits highlighted in the text, delivering you hands-on experience in the simulation and observation of circuit functionality. These circuits were designed and tested with a user-friendly Electronics Workbench package (Multisim Textbook Edition) that enables your progression from truth tables onward to more complex designs. This volume differs from traditional digital design texts by providing a complete design of an AC-based CPU, allowing you to apply digital design directly to computer architecture. The book makes minimal reference to electrical properties and is vendor independent, allowing emphasis on the general design principles.
Posted in Computers

Digital Design and Fabrication

Author: Vojin G. Oklobdzija

Publisher: CRC Press

ISBN: 1351838113

Category: Computers

Page: 656

View: 6653

In response to tremendous growth and new technologies in the semiconductor industry, this volume is organized into five, information-rich sections. Digital Design and Fabrication surveys the latest advances in computer architecture and design as well as the technologies used to manufacture and test them. Featuring contributions from leading experts, the book also includes a new section on memory and storage in addition to a new chapter on nonvolatile memory technologies. ? Developing advanced concepts, this sharply focused book— Describes new technologies that have become driving factors for the electronic industry Includes new information on semiconductor memory circuits, whose development best illustrates the phenomenal progress encountered by the fabrication and technology sector Contains a section dedicated to issues related to system power consumption Describes reliability and testability of computer systems Pinpoints trends and state-of-the-art advances in fabrication and CMOS technologies Describes performance evaluation measures, which are the bottom line from the user’s point of view Discusses design techniques used to create modern computer systems, including high-speed computer arithmetic and high-frequency design, timing and clocking, and PLL and DLL design
Posted in Computers

Computer Systems

Digital Design, Fundamentals of Computer Architecture and Assembly Language

Author: Ata Elahi

Publisher: Springer

ISBN: 3319667750

Category: Technology & Engineering

Page: 261

View: 6325

This textbook covers digital design, fundamentals of computer architecture, and assembly language. The book starts by introducing basic number systems, character coding, basic knowledge in digital design, and components of a computer. The book goes on to discuss information representation in computing; Boolean algebra and logic gates; sequential logic; input/output; and CPU performance. The author also covers ARM architecture, ARM instructions and ARM assembly language which is used in a variety of devices such as cell phones, digital TV, automobiles, routers, and switches. The book contains a set of laboratory experiments related to digital design using Logisim software; in addition, each chapter features objectives, summaries, key terms, review questions and problems. The book is targeted to students majoring Computer Science, Information System and IT and follows the ACM/IEEE 2013 guidelines. • Comprehensive textbook covering digital design, computer architecture, and ARM architecture and assembly • Covers basic number system and coding, basic knowledge in digital design, and components of a computer • Features laboratory exercises in addition to objectives, summaries, key terms, review questions, and problems in each chapter
Posted in Technology & Engineering

Die Augen der Haut

Architektur und Die Sinne

Author: Juhani Pallasmaa

Publisher: N.A

ISBN: 9780982225196

Category: Architecture

Page: 110

View: 9914

Architektur kann inspirierend und einnehmend sein, sie kann sogar im Sinne Goethes -das Leben steigern-. Wie kommt es aber, dass architektonische Entwurfe am Zeichentisch oder am Computer-Bildschirm zwar meist recht gut aussehen, in der gebauten Realitat jedoch oft enttauschen? Die Antwort hierfur, behauptet Juhani Pallasmaa, findet sich in der Vorherrschaft des Visuellen, die alle Bereiche von Technologie- und Konsumkultur umfasst und so auch in die Architekturpraxis und -lehre Einzug gehalten hat. Wahrend unsere Erfahrung der Welt auf der Kombination aller funf Sinne beruht, berucksichtigt die Mehrheit der heute realisierten Architektur gerade mal einen den Sehsinn. Die Unterdruckung der anderen Erfahrungsbereiche hat unsere Umwelt sinnlich verarmen lassen und ruft Gefuhle von Distanz und Entfremdung hervor. Erstmalig 1996 (in englischer Sprache) veroffentlicht, ist "Die Augen der Haut" inzwischen zu einem Klassiker der Architekturtheorie geworden, der weltweit zur Pflichtlekture an den Architekturhochschulen gehort. Das Buch besteht aus zwei Essays. Der erste gibt einen Uberblick uber die Entwicklung des okularzentrischen Paradigmas in der westlichen Kultur seit der griechischen Antike sowie uber dessen Einfluss auf unsere Welterfahrung und die Eigenschaften der Architektur. Der zweite Essay untersucht, welche Rolle die ubrigen Sinne bei authentischen Architekturerfahrungen spielen, und weist einen Weg in Richtung einer multisensorischen Architektur, welche ein Gefuhl von Zugehorigkeit und Integration ermoglicht. Seit der Erstveroffentlichung des Buchs hat die Rolle des Korpers und der Sinne ein gesteigertes Interesse in der Architekturphilosophie und Architekturlehre erfahren. Die neue, uberarbeitete und erganzte Ausgabe dieses wegweisenden Werks wird nicht nur Architekten und Studenten dazu anregen, eine ganzheitlichere Architektur zu entwerfen, sondern auch die Wahrnehmung des interessierten Laien bereichern. -Seit "Architektur Erlebnis" (1959) des danischen Architekten Steen Eiler Rasmussen hat es keinen derart pragnanten und klar verstandlichen Text mehr gegeben, der Studenten und Architekten in diesen kritischen Zeiten dabei helfen kann, eine Architektur des 21. Jahrhunderts zu entwickeln.- Steven Holl Juhani Pallasmaa ist einer der angesehensten finnischen Architekten und Architekturtheoretiker. In allen Bereichen seiner theoretischen und gestalterischen Tatigkeit welche Architektur, Grafik Design, Stadteplanung und Ausstellungen umfasst betont er stets die zentrale Rolle von Identitat, Sinneserfahrung und Taktilitat."
Posted in Architecture

Computerarchitektur

Strukturen, Konzepte, Grundlagen

Author: Andrew S. Tanenbaum

Publisher: N.A

ISBN: 9783827371515

Category: Computer architecture

Page: 829

View: 8841

Posted in Computer architecture

Digital Design and Fabrication

Author: Alan Jeffrey,Vojin G. Oklobdzija

Publisher: CRC

ISBN: 9780849386022

Category: Computers

Page: 656

View: 541

After nearly six years as the field's leading reference, the second edition of the award-winning Computer Engineering Handbook reemerges with completely updated content and a brand new, two-volume format. Part of this monumental revision, Digital Design and Fabrication surveys the latest advances in computer architecture and design and the technologies used to manufacture and test them. Featuring contributions from leading experts, the book also includes a new section on memory and storage as well as new chapters on semiconductor memory circuits and nonvolatile memory technologies and applications. Nearly every chapter features extensively updated information that reflects new developments, trends, standards, and technologies.
Posted in Computers

Grafikdesign. Das Ideenbuch

Inspiration von 50 Meistern ihres Fachs

Author: Steven Heller,Gail Anderson

Publisher: Stiebner Verlag GmbH

ISBN: 3830714351

Category: Architecture

Page: 128

View: 4474

Gutes Grafikdesign basiert neben eigenen Ideen und Kreativität auf Schlüsselelementen, die durchaus erlernt und trainiert werden können. Hierfür analysieren Steven Heller und Gail Anderson herausragende Arbeiten der weltweit renommiertesten Gestalter mit: Von Michael Bierut, Jan Tschichold, Anton Stankowski, Neville Brody und Jessica Hische über Fons Hickmann, Paul Rand und Stefan Sagmeister bis hin zu Seymour Chwast, Otl Aicher, Paul Sahre und Christopher Niemann – erstklassige Projekte von fünfzig Kreativen werden hinsichtlich Kreativität und Techniken beleuchtet. Wie lassen sich Informationen klarer visualisieren? Wie können Lösungen emotional aufgeladen werden? Schließlich bringen die Autoren Handwerk und Konzeption zusammen, erklären, wie sich die Form auf unterschiedliche Art und Weise um den Content schmiegen kann – humorvoll, typografisch oder aber mit dem Spiel von Perspektiven. Last, but not least widmet sich ein ausführliches Kapitel dem Storytelling. Ein umfassendes Arbeitsbuch also, das gerade Newcomer bestens durch ihre Ausbildung begleiten wird.
Posted in Architecture

Befreit

Wie Bildung mir die Welt erschloss

Author: Tara Westover

Publisher: Kiepenheuer & Witsch

ISBN: 3462316680

Category: Biography & Autobiography

Page: 448

View: 3027

Von den Bergen Idahos nach Cambridge – der unwahrscheinliche »Bildungsweg« der Tara Westover. Tara Westover ist 17 Jahre alt, als sie zum ersten Mal eine Schulklasse betritt. Zehn Jahre später kann sie eine beeindruckende akademische Laufbahn vorweisen. Aufgewachsen im ländlichen Amerika, befreit sie sich aus einer ärmlichen, archaischen und von Paranoia und Gewalt geprägten Welt durch – Bildung, durch die Aneignung von Wissen, das ihr so lange vorenthalten worden war. Die Berge Idahos sind Taras Heimat, sie lebt als Kind im Einklang mit der grandiosen Natur, mit dem Wechsel der Jahreszeiten – und mit den Gesetzen, die ihr Vater aufstellt. Er ist ein fundamentalistischer Mormone, vom baldigen Ende der Welt überzeugt und voller Misstrauen gegenüber dem Staat, von dem er sich verfolgt sieht. Tara und ihre Geschwister gehen nicht zur Schule, sie haben keine Geburtsurkunden, und ein Arzt wird selbst bei fürchterlichsten Verletzungen nicht gerufen. Und die kommen häufig vor, denn die Kinder müssen bei der schweren Arbeit auf Vaters Schrottplatz helfen, um über die Runden zu kommen. Taras Mutter, die einzige Hebamme in der Gegend, heilt die Wunden mit ihren Kräutern. Nichts ist dieser Welt ferner als Bildung. Und doch findet Tara die Kraft, sich auf die Aufnahmeprüfung fürs College vorzubereiten, auch wenn sie quasi bei null anfangen muss ... Wie Tara Westover sich aus dieser Welt befreit, überhaupt erst einmal ein Bewusstsein von sich selbst entwickelt, um den schmerzhaften Abnabelungsprozess von ihrer Familie bewältigen zu können, das beschreibt sie in diesem ergreifenden und wunderbar poetischen Buch. » Befreit wirft ein Licht auf einen Teil unseres Landes, den wir zu oft übersehen. Tara Westovers eindringliche Erzählung — davon, einen Platz für sich selbst in der Welt zu finden, ohne die Verbindung zu ihrer Familie und ihrer geliebten Heimat zu verlieren — verdient es, weithin gelesen zu werden.« J.D. Vance Autor der »Hillbilly-Elegie«
Posted in Biography & Autobiography

Computer Architecture and Organization

An Integrated Approach

Author: Miles J. Murdocca,Vincent P. Heuring

Publisher: Wiley

ISBN: 9780471733881

Category: Computers

Page: 544

View: 4407

An accessible introduction to computer systems and architecture Anyone aspiring to more advanced studies in computer-related fields must gain an understanding of the two parallel aspects of the modern digital computer: programming methodology and the underlying machine architecture. The uniquely integrated approach of Computer Architecture and Organization connects the programmer's view of a computer system with the associated hardware and peripheral devices, providing a thorough, three-dimensional view of what goes on inside the machine. Covering all the major topics normally found in a first course in computer architecture, the text focuses on the essentials including the instruction set architecture (ISA), network-related issues, and programming methodology. Using "real world" case studies to put the information into perspective, the chapters examine: * Data representation * Arithmetic * The instruction set architecture * Datapath and Control * Languages and the machine * Memory * Buses and peripherals * Networking and communication * Advanced computer architecture A valuable feature of this book is the use of ARC, a subset of the SPARC processor, for an instruction set architecture. A platform-independent ARCTools suite, containing an assembler and simulator for the ARC ISA, that supports the examples used in the book is available. Better yet, the content is supplemented by online problem sets available through WileyPlus. Balanced and thoughtfully designed for use as either a classroom text or self-study guide, Computer Architecture and Organization: An Integrated Approach will put you solidly on track for advancing to higher levels in computer-related disciplines. About the Author: MILES MURDOCCAserves as the President and CEO of Internet Institute USA (IIUSA), a private postsecondary information technology (IT) school specializing in networking, operating systems, IP telephony, programming, and security. Previously, Dr. Murdocca has been a computer science faculty member at Rutgers University and a research scientist at AT&T Bell Laboratories working in computer architecture, networking, and digital optical computing. He is the author of A Digital Design Methodology for Optical Computing and Principles of Computer Architecture and a contributing author to Computer Systems Design and Architecture, Second Edition as well as the author of dozens of professional papers and patents relating to information technology. VINCE HEURING is an associate professor and acting chair of the Department of Electrical and Computer Engineering at the University of Colorado at Boulder. He has been at the university since 1984, and prior to that he spent three years at the University of Cincinnati. Professor Heuring's research encompasses computer architectures and programming language design implementation. He and his colleague, Harry Jordan, designed and built the world's first stored program optical computer, "SPOC."
Posted in Computers

Computer Architecture

Fundamentals and Principles of Computer Design, Second Edition

Author: Joseph D. Dumas II

Publisher: CRC Press

ISBN: 1498772749

Category: Computers

Page: 462

View: 8908

Not only does almost everyone in the civilized world use a personal computer, smartphone, and/or tablet on a daily basis to communicate with others and access information, but virtually every other modern appliance, vehicle, or other device has one or more computers embedded inside it. One cannot purchase a current-model automobile, for example, without several computers on board to do everything from monitoring exhaust emissions, to operating the anti-lock brakes, to telling the transmission when to shift, and so on. Appliances such as clothes washers and dryers, microwave ovens, refrigerators, etc. are almost all digitally controlled. Gaming consoles like Xbox, PlayStation, and Wii are powerful computer systems with enhanced capabilities for user interaction. Computers are everywhere, even when we don’t see them as such, and it is more important than ever for students who will soon enter the workforce to understand how they work. This book is completely updated and revised for a one-semester upper level undergraduate course in Computer Architecture, and suitable for use in an undergraduate CS, EE, or CE curriculum at the junior or senior level. Students should have had a course(s) covering introductory topics in digital logic and computer organization. While this is not a text for a programming course, the reader should be familiar with computer programming concepts in at least one language such as C, C++, or Java. Previous courses in operating systems, assembly language, and/or systems programming would be helpful, but are not essential.
Posted in Computers

Algorithmen - Eine Einführung

Author: Thomas H. Cormen,Charles E. Leiserson,Ronald Rivest,Clifford Stein

Publisher: Walter de Gruyter GmbH & Co KG

ISBN: 3110522012

Category: Computers

Page: 1339

View: 9910

Der "Cormen" bietet eine umfassende und vielseitige Einführung in das moderne Studium von Algorithmen. Es stellt viele Algorithmen Schritt für Schritt vor, behandelt sie detailliert und macht deren Entwurf und deren Analyse allen Leserschichten zugänglich. Sorgfältige Erklärungen zur notwendigen Mathematik helfen, die Analyse der Algorithmen zu verstehen. Den Autoren ist es dabei geglückt, Erklärungen elementar zu halten, ohne auf Tiefe oder mathematische Exaktheit zu verzichten. Jedes der weitgehend eigenständig gestalteten Kapitel stellt einen Algorithmus, eine Entwurfstechnik, ein Anwendungsgebiet oder ein verwandtes Thema vor. Algorithmen werden beschrieben und in Pseudocode entworfen, der für jeden lesbar sein sollte, der schon selbst ein wenig programmiert hat. Zahlreiche Abbildungen verdeutlichen, wie die Algorithmen arbeiten. Ebenfalls angesprochen werden Belange der Implementierung und andere technische Fragen, wobei, da Effizienz als Entwurfskriterium betont wird, die Ausführungen eine sorgfältige Analyse der Laufzeiten der Programme mit ein schließen. Über 1000 Übungen und Problemstellungen und ein umfangreiches Quellen- und Literaturverzeichnis komplettieren das Lehrbuch, dass durch das ganze Studium, aber auch noch danach als mathematisches Nachschlagewerk oder als technisches Handbuch nützlich ist. Für die dritte Auflage wurde das gesamte Buch aktualisiert. Die Änderungen sind vielfältig und umfassen insbesondere neue Kapitel, überarbeiteten Pseudocode, didaktische Verbesserungen und einen lebhafteren Schreibstil. So wurden etwa - neue Kapitel zu van-Emde-Boas-Bäume und mehrfädigen (engl.: multithreaded) Algorithmen aufgenommen, - das Kapitel zu Rekursionsgleichungen überarbeitet, sodass es nunmehr die Teile-und-Beherrsche-Methode besser abdeckt, - die Betrachtungen zu dynamischer Programmierung und Greedy-Algorithmen überarbeitet; Memoisation und der Begriff des Teilproblem-Graphen als eine Möglichkeit, die Laufzeit eines auf dynamischer Programmierung beruhender Algorithmus zu verstehen, werden eingeführt. - 100 neue Übungsaufgaben und 28 neue Problemstellungen ergänzt. Umfangreiches Dozentenmaterial (auf englisch) ist über die Website des US-Verlags verfügbar.
Posted in Computers

Complete Digital Design: A Comprehensive Guide to Digital Electronics and Computer System Architecture

Author: Mark Balch

Publisher: McGraw Hill Professional

ISBN: 0071433473

Category: Technology & Engineering

Page: 460

View: 1572

YOUR ONE-STOP RESOURCE FOR DIGITAL SYSTEM DESIGN! The explosion in communications and embedded computing technologies has brought with it a host of new skill requirements for electrical and electronics engineers, students, and hobbyists. With engineers expected to have such diverse expertise, they need comprehensive, easy-to-understand guidance on the fundamentals of digital design. Enter McGraw-Hill’s Complete Digital Design. Written by an experienced electrical engineer and networking hardware designer, this book helps you understand and navigate the interlocking components, architectures, and practices necessary to design and implement digital systems. It includes: * Real world implementation of microprocessor-based digital systems * Broad presentation of supporting analog circuit principles * Building complete systems with basic design elements and the latest technologies Complete Digital Design will teach you how to develop a customized set of requirements for any design problem — and then research and evaluate available components and technologies to solve it. Perfect for the professional, the student, and the hobbyist alike, this is one volume you need handy at all times! What you’ll find inside: * Digital logic and timing analysis * Integrated circuits * Microprocessor and computer architecture * Memory technologies * Networking and serial communications * Finite state machine design * Programmable logic: CPLD and FPGA * Analog circuit basics * Diodes, transistors, and operational amplifiers * Analog-to-digital conversion * Voltage regulation * Signal integrity and PCB design * And more!
Posted in Technology & Engineering

Digital Logic Design and Computer Organization with Computer Architecture for Security

Author: Nikrouz Faroughi

Publisher: McGraw Hill Professional

ISBN: 0071838082

Category: Computers

Page: 576

View: 6954

A COMPREHENSIVE GUIDE TO THE DESIGN & ORGANIZATION OF MODERN COMPUTING SYSTEMS Digital Logic Design and Computer Organization with Computer Architecture for Security provides practicing engineers and students with a clear understanding of computer hardware technologies. The fundamentals of digital logic design as well as the use of the Verilog hardware description language are discussed. The book covers computer organization and architecture, modern design concepts, and computer security through hardware. Techniques for designing both small and large combinational and sequential circuits are thoroughly explained. This detailed reference addresses memory technologies, CPU design and techniques to increase performance, microcomputer architecture, including "plug and play" device interface, and memory hierarchy. A chapter on security engineering methodology as it applies to computer architecture concludes the book. Sample problems, design examples, and detailed diagrams are provided throughout this practical resource. COVERAGE INCLUDES: Combinational circuits: small designs Combinational circuits: large designs Sequential circuits: core modules Sequential circuits: small designs Sequential circuits: large designs Memory Instruction set architecture Computer architecture: interconnection Memory system Computer architecture: security
Posted in Computers

WAYFINDING

Orientieren im Raum, durch Informationsdesign und Architektur

Author: Paul Arthur,Romedi Passini

Publisher: N.A

ISBN: 9783000164422

Category:

Page: 280

View: 4365

Posted in