Building Enterprise Applications with Windows Presentation Foundation and the Model View ViewModel Pattern

Author: Raffaele Garofalo

Publisher: "O'Reilly Media, Inc."

ISBN: 0735650926

Category: Computers

Page: 201

View: 2848

Create rich, flexible, and maintainable line-of-business applications with the MVVM design pattern Simplify and improve business application development by applying the MVVM pattern to Windows Presentation Foundation (WPF) and Microsoft(R) Silverlight(R) 4. With this hands-on guide, you'll use MVVM with data binding, commands, and behaviors to create user interfaces loosely coupled to business logic. MVVM is ideal for .NET developers working with WPF and Silverlight--whether or not you have experience building enterprise applications. Discover how to: Dive deep into MVVM--and learn how it differs from other UI design patterns Build a simple Customer Relationship Management application you can adapt for your own projects Implement MVVM to maintain separation between UI declarative syntax and presentation logic code Create a Domain Model to define your application's business context Write dynamic code for the data access layer with the Microsoft Entity Framework and NHibernate Enforce complex data-validation scenarios using Windows Workflow Foundation 4 Implement MVVM using frameworks and toolkits such as Microsoft Prism Get code samples on the web For system requirements, see the Introduction.
Posted in Computers

Entwurfsmuster

Elemente wiederverwendbarer objektorientierter Software

Author: Erich Gamma,Ralph Johnson,Richard Helm,John Vlissides

Publisher: Pearson Deutschland GmbH

ISBN: 9783827330437

Category: Agile software development

Page: 479

View: 5117

Posted in Agile software development

XAML Developer Reference

Author: Ashish Ghoda,Mamta Dalal

Publisher: Pearson Education

ISBN: 0735668094

Category: Computers

Page: 340

View: 5944

Your expert guide to designing and building dynamic user interfaces Sharpen your application design and development skills using XAML—the declarative markup language used in Microsoft Silverlight and Windows Presentation Foundation (WPF). Led by two XAML experts, you’ll learn practical ways to build rich, interactive user interfaces with data integration capabilities and support for multimedia, graphics, and animation. This hands-on guide is ideal for Microsoft .NET developers and web designers alike. Discover how to: Control UI behavior and implement business logic with code-behind solutions Manage UI element positioning with the XAML layout system Use templates to customize UI elements—without affecting their functionality Apply different types of property and event systems in WPF and Silverlight Bind various kinds of data to your UI, and display them in the format you want Implement 2D and 3D vector graphics and animations Reuse control styles and properties to maintain consistency throughout your application
Posted in Computers

C# 3.0 Entwurfsmuster

Author: Judith Bishop

Publisher: O'Reilly Germany

ISBN: 3897218674

Category: C (Computer program language)

Page: 314

View: 4212

Posted in C (Computer program language)

UML 2 und Patterns angewendet - objektorientierte Softwareentwicklung

Author: Craig Larman

Publisher: mitp Verlags GmbH & Co. KG

ISBN: 9783826614538

Category:

Page: 716

View: 3261

Dieses Lehrbuch des international bekannten Autors und Software-Entwicklers Craig Larman ist ein Standardwerk zur objektorientierten Analyse und Design unter Verwendung von UML 2.0 und Patterns. Das Buch zeichnet sich insbesondere durch die Fahigkeit des Autors aus, komplexe Sachverhalte anschaulich und praxisnah darzustellen. Es vermittelt grundlegende OOA/D-Fertigkeiten und bietet umfassende Erlauterungen zur iterativen Entwicklung und zum Unified Process (UP). Anschliessend werden zwei Fallstudien vorgestellt, anhand derer die einzelnen Analyse- und Designprozesse des UP in Form einer Inception-, Elaboration- und Construction-Phase durchgespielt werden
Posted in

TOGAF® Version 9 - Ein Pocket Guide

Author: The Open Group

Publisher: Van Haren

ISBN: 9087535813

Category: Education

Page: 178

View: 4737

TOGAF® stellt ein offenes, branchenübergreifend vereinbartes Framework sowie eine Methode fürs Management von Unternehmensarchitekturen bereit. Dieses Taschenbuch basiert auf TOGAF Version 9 Enterprise Edition. Es bietet eine kurze und prägnante Einführung in TOGAF Version 9 und basiert auf der Spezifikation von TOGAF 9 und ergänzenden Beiträgen von Mitgliedern von The Open Group Architecture Forum. Zielgruppe dieses Dokuments: Unternehmensarchitekten, insbesondere Geschäfts-, Daten- und IT-Architekten, Systemarchitekten oder Lösungsarchitekten sowie Führungskräfte, die sich mit TOGAF vertraut machen möchten. Es werden keine Vorkenntnisse über die Unternehmensarchitektur vorausgesetzt. Behandelte Themen: Allgemeiner Überblick über TOGAF, die Unternehmensarchitektur sowie über die Inhalte und wichtigsten Konzepte von TOGAF; Einführung in die Methode zur Architekturentwicklung (Architecture Development Method, ADM), die TOGAF für die Entwicklung von Unternehmensarchitekturen Bereitstellt; Überblick über die wichtigsten Arbeitstechniken und -ergebnisse des ADM-Zyklus; Überblick über die Richtlinien zur Anpassung der ADM; Einführung in das Architecture Content Framework, einem strukturierten Metamodell für Architektur-Artefakte; Einführung in das Enterprise Continuum, einem übergreifenden Konzept, das zusammen mit der ADM zur Entwicklung einer Unternehmensarchitektur verwendet werden kann; Einführung in die TOGAF-Referenzmodelle, einschließlich TOGAF-Basisarchitektur und Integrated Information Infrastructure Reference Model (III-RM); Einführung in das Architecture Capability Framework, einer Sammlung von Ressourcen und Elementen, die für den Aufbau und Betrieb einer Architekturfunktion innerhalb eines Unternehmens bereitstehen; Übersicht über die Unterschiede und Neuerungen von TOGAF 9 im Vergleich zu TOGAF 8.1.1.
Posted in Education

Der rational unified process

eine Einführung

Author: Philippe Kruchten

Publisher: Pearson Deutschland GmbH

ISBN: 9783827315434

Category:

Page: 269

View: 1568

Posted in

Pro .NET Best Practices

Author: Stephen Ritchie

Publisher: Apress

ISBN: 1430240245

Category: Computers

Page: 372

View: 6181

Pro .NET Best Practices is a practical reference to the best practices that you can apply to your .NET projects today. You will learn standards, techniques, and conventions that are sharply focused, realistic and helpful for achieving results, steering clear of unproven, idealistic, and impractical recommendations. Pro .NET Best Practices covers a broad range of practices and principles that development experts agree are the right ways to develop software, which includes continuous integration, automated testing, automated deployment, and code analysis. Whether the solution is from a free and open source or a commercial offering, you will learn how to get a continuous integration server running and executing builds every time code changes. You will write clearer and more maintainable automated testing code that focuses on prevention and helping your .NET project succeed. By learning and following the .NET best practices in this book, you will avoid making the same mistakes once. With this book at your side, you'll get: Real-world, no-nonsense approaches to continuous integration, automated testing, automated deployment, and code analysis Tips and tricks you'll need to clear hurdles that keep others from putting these common sense ideas into common practice Guidance from the minimal, essential approach all the way to what's necessary to deliver at the highest levels of quality and effectiveness Benefit immediately, even before finishing it, from the knowledge, workable advice, and experience found in Pro .NET Best Practices.
Posted in Computers

Developer’s Guide to Microsoft® Prism 4: Building Modular MVVM Applications with Windows® Presentation Foundation and Microsoft Silverlight®

Building Modular MVVM Applications with Windows® Presentation Foundation and Microsoft Silverlight®

Author: Bob Brumfield,Geoff Cox,David Hill,Brian Noyes,Michael Puleio,Karl Shifflett

Publisher: "O'Reilly Media, Inc."

ISBN: 0735661855

Category: Computers

Page: 290

View: 8635

This guide provides everything you need to get started with Prism and to use it to create flexible, maintainable Windows® Presentation Foundation (WPF) and Microsoft Silverlight® 4.0 applications. It can be challenging to design and build WPF or Silverlight client applications that are flexible, maintainable, and that can evolve over time based on changing requirements. These kinds of applications require a loosely coupled modular architecture that allows individual parts of the application to be independently developed and tested, allowing the application to be modified or extended later on. Additionally, the architecture should promote testability, code re-use, and flexibility. Prism helps you to design and build flexible and maintainable WPF and Silverlight applications by using design patterns that support important architectural design principles, such as separation of concerns and loose coupling. This guide helps you understand these design patterns and describes how you can use Prism to implement them in your WPF or Silverlight applications. This guide will show you how to use Prism to implement the Model-View-View-Model (MVVM) pattern in your application, and how to use it along with commands and interaction requests to encapsulate application logic and make it testable. It will show you how to split an application into separate functional modules that can communicate through loosely coupled events, and how to integrate those modules into the overall application. It will show you how to dynamically construct a flexible user interface by using regions, and how to implement rich navigation across a modular application. Prism allows you to use these design patterns together or in isolation, depending on your particular application requirements.
Posted in Computers

Developer's Guide to Microsoft Prism 4

Building Modular MVVM Applications Using Windows Presentation Foundation and Microsoft Silverlight

Author: Bob Brumfield,Geoff Cox,David Hill,Brian Noyes,Michael Puleio,Karl Shifflett

Publisher: Microsoft Press

ISBN: 9780735656109

Category: Computers

Page: 261

View: 567

This guide provides everything you need to get started with Prism and to use it to create flexible, maintainable Windows® Presentation Foundation (WPF) and Microsoft Silverlight® 4.0 applications. It can be challenging to design and build WPF or Silverlight client applications that are flexible, maintainable, and that can evolve over time based on changing requirements. These kinds of applications require a loosely coupled modular architecture that allows individual parts of the application to be independently developed and tested, allowing the application to be modified or extended later on. Additionally, the architecture should promote testability, code re-use, and flexibility. Prism helps you to design and build flexible and maintainable WPF and Silverlight applications by using design patterns that support important architectural design principles, such as separation of concerns and loose coupling. This guide helps you understand these design patterns and describes how you can use Prism to implement them in your WPF or Silverlight applications. This guide will show you how to use Prism to implement the Model-View-View-Model (MVVM) pattern in your application, and how to use it along with commands and interaction requests to encapsulate application logic and make it testable. It will show you how to split an application into separate functional modules that can communicate through loosely coupled events, and how to integrate those modules into the overall application. It will show you how to dynamically construct a flexible user interface by using regions, and how to implement rich navigation across a modular application. Prism allows you to use these design patterns together or in isolation, depending on your particular application requirements.
Posted in Computers

A Guide To The Project Management Body Of Knowledge (Pmbok(r) Guide) (German)

Author: N.A

Publisher: N.A

ISBN: 9781628251883

Category: Business & Economics

Page: 756

View: 9930

The PMBOK(R) Guide - Sixth Edition - PMI's flagship publication has been updated to reflect the latest good practices in project management. New to the Sixth Edition, each knowledge area will contain a section entitled Approaches for Agile, Iterative and Adaptive Environments, describing how these practices integrate in project settings. It will also contain more emphasis on strategic and business knowledge--including discussion of project management business documents--and information on the PMI Talent Triangle(TM) and the essential skills for success in today's market.
Posted in Business & Economics

jQuery Kochbuch

Author: Thomas Demming

Publisher: O'Reilly Germany

ISBN: 3897219999

Category:

Page: 460

View: 3837

Posted in

Core Servlets und Java Server Pages.

Praktischer Leitfaden zur Entwicklung dynamischer Web-Applikationen. Ausführliche Erklärung unterstützender Technologien.

Author: Marty Hall,Larry Brown

Publisher: Pearson Deutschland GmbH

ISBN: 9783827266453

Category:

Page: 624

View: 3970

Posted in

Das Beste an JavaScript

Author: Douglas Crockford,Peter Klicman

Publisher: O'Reilly Germany

ISBN: 3897218763

Category: JavaScript (Computer program language)

Page: 163

View: 5886

Posted in JavaScript (Computer program language)

Microsoft Windows Presentation Foundation - Crashkurs

Author: Bernd Marquardt

Publisher: N.A

ISBN: 9783866455535

Category: Application software

Page: 511

View: 9962

Windows Presentation Foundation (WPF) ist ein Framework fur Benutzerschnittstellen in Applikationen, die unter Windows ausgefuhrt werden konnen. Dabei werden neue Benutzerschnittstellen eingefuhrt: Layouts, Bewegungen und 3D-Grafiken werden unterstutzt. Auerdem werden die Elemente der Benutzerschnittstelle durch eine XML-basierende Sprache definiert (XAML), so dass Entwickler und Designer ihre Arbeiten besser koordinieren konnen. Sowohl fur den Softwareentwickler als auch fur den Grafik-Designer bietet Windows Presentation Foundation neue Moglichkeiten in der Darstellung und der Funktionalitat. Dieses Buch gibt dem Softwareentwickler einen Einstieg in die Moglichkeiten von Windows Presentation Foundation und erlautert mit Hilfe vieler Beispiele sowohl die einfachen Grundelemente, wie auch komplexe Anwendungen, wie Animation und 3D-Darstellungen. Das Zusammenwirken von XAML und Programmcode wird ausfuhrlich erlautert. In weiteren Kapiteln werden die Themen Steuerelemente, Layout, Dialoge, Datenbindung, Vorlagen und Multimedia behandelt.
Posted in Application software

Design Patterns für die Spieleprogrammierung

Author: Robert Nystrom

Publisher: MITP-Verlags GmbH & Co. KG

ISBN: 395845092X

Category: Computer games

Page: 400

View: 5308

- Die bekannten Design Patterns der Gang of Four im konkreten Einsatz für die Entwicklung von Games - Zahlreiche weitere vom Autor entwickelte Patterns - Sequenzierungs-, Verhaltens-, Entkopplungs- und Optimierungsmuster Für viele Spieleprogrammierer stellt die Finalisierung ihres Spiels die größte Herausforderung dar. Viele Projekte verlaufen im Sande, weil Programmierer der Komplexität des eigenen Codes nicht gewachsen sind. Die im Buch beschriebenen Design Patterns nehmen genau dieses Problem in Angriff. Der Autor blickt auf jahrelange Erfahrung in der Entwicklung von weltweit erfolgreichen Games zurück und stellt erprobte Patterns vor, mit deren Hilfe Sie Ihren Code entwirren und optimieren können. Die Patterns sind in Form unabhängiger Fallbeispiele organisiert, so dass Sie sich nur mit den für Sie relevanten zu befassen brauchen und das Buch auch hervorragend zum Nachschlagen verwenden können. Sie erfahren, wie man eine stabile Game Loop schreibt, wie Spielobjekte mithilfe von Komponenten organisiert werden können und wie man den CPU-Cache nutzt, um die Performance zu verbessern. Außerdem werden Sie sich damit beschäftigen, wie Skript-Engines funktionieren, wie Sie Ihren Code mittels Quadtrees und anderen räumlichen Aufteilungen optimieren und wie sich die klassischen Design Patterns in Spielen einsetzen lassen.
Posted in Computer games

Android Programmierung

Author: Zigurd Mednieks,Laird Dornin,G. Blake Meike,Masumi Nakamura

Publisher: O'Reilly Germany

ISBN: 3955611426

Category: Computers

Page: 624

View: 8922

Android hat hierzulande die einstige Vorreiterstellung von Apple längst geknackt. Bei den Smartphones liegt das Betriebssystem von Google weit vorn, und auch bei den Tablets holt Android zügig auf. Zeit also, sich mit der App-Entwicklung für Android zu beschäftigen! Dieses Buch wendet sich an Leser, die die Programmierung von Android-Apps von Grund auf lernen und auf professionellem Niveau betreiben möchten. Es richtet sich an Java-Entwickler und Leser mit Kenntnissen in einer anderen objektorientierten Sprache.
Posted in Computers