The Art of Naughty Dog

Author: Naughty Dog Studios

Publisher: Dark Horse Comics

ISBN: 1616554770

Category: Games & Activities

Page: 189

View: 8543

"Crash Bandicoot. Jak and Daxter. Uncharted. The Last of Us. One studio has been responsible for the most iconic video game experiences of this generation. Now, Dark Horse Books invites you on a thirty-year retrospective tour, observing Naughty Dog's ascension to its place as one of the most influential production studios in the world!"--Publisher's website.
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Die Kunst des Game Designs

Bessere Games konzipieren und entwickeln

Author: Jesse Schell

Publisher: MITP-Verlags GmbH & Co. KG

ISBN: 3958452841

Category: Computers

Page: 680

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Grundlagen der Entwicklung und Konzeption klassischer Spiele von einem der weltweit führenden Game Designer Mehr als 100 Regeln und zentrale Fragen zur Inspiration für den kreativen Prozess Zahlreiche wertvolle Denkanstöße für die Konzeption eines erfolgreichen Spiels Jeder kann die Grundlagen des Game Designs meistern – dazu bedarf es keines technischen Fachwissens. Dabei zeigt sich, dass die gleichen psychologischen Grundprinzipien, die für Brett-, Karten- und Sportspiele funktionieren, ebenso der Schlüssel für die Entwicklung qualitativ hochwertiger Videospiele sind. Mit diesem Buch lernen Sie, wie Sie im Prozess der Spielekonzeption und -entwicklung vorgehen, um bessere Games zu kreieren. Jesse Schell zeigt, wie Sie Ihr Game durch eine strukturierte methodische Vorgehensweise Schritt für Schritt deutlich verbessern. Mehr als 100 gezielte Fragestellungen eröffnen Ihnen dabei neue Perspektiven auf Ihr Game, so dass Sie die Features finden, die es erfolgreich machen. Hierzu gehören z.B. Fragen wie: Welche Herausforderungen stellt mein Spiel an die Spieler? Fördert es den Wettbewerb unter den Spielern? Werden sie dazu motiviert, gewinnen zu wollen? So werden über hundert entscheidende Charakteristika für ein gut konzipiertes Spiel untersucht. Mit diesem Buch wissen Sie, worauf es bei einem guten Game ankommt und was Sie alles bedenken sollten, damit Ihr Game die Erwartungen Ihrer Spieler erfüllt und gerne gespielt wird. Zugleich liefert es Ihnen jede Menge Inspiration – halten Sie beim Lesen Zettel und Stift bereit, um Ihre neuen Ideen sofort festhalten zu können
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The Art of the Uncharted Trilogy

Author: Naughty Dog

Publisher: Dark Horse Comics

ISBN: 1621159353

Category: Games & Activities

Page: 188

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Adventure alongside Nathan Drake, as Dark Horse Books and Naughty Dog team up to bring you this breathtaking, comprehensive exploration into the Uncharted saga! Encompassing Drake's Fortune, Among Thieves, and Drake's Deception, this epic volume offers a look at hundreds of never-before-seen designs and pieces of concept art from the creation of one of the most exciting game series of this generation, along with insightful commentary from the games' creators! Don't miss out on this opportunity to own a piece of Uncharted history!
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The Art of the Last of Us

Author: Naughty Dog Studios

Publisher: Dark Horse Comics

ISBN: 161655164X

Category: Art

Page: 175

View: 8496

Shows the evolution of the art of the video game "The Last of Us," including concept art and commentary from the creators.
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The Art Of Uncharted

Among Thieves

Author: David Alliance

Publisher: Robson Press

ISBN: 9781921828263

Category:

Page: 272

View: 2884

What better way is there to start the Art of the Game series than with the Game of the Year? Ballistic Publishing has partnered with Sony Computer Entertainment America Inc. and Naughty Dog, Inc. to produce The Art of UNCHARTED 2: Among Thieves. The book showcases the amazing unseen art and ideas that helped make UNCHARTED 2: Among Thieves one of the most universally and critically acclaimed games ever created. From concept art, to character studies, environment art, character modeling, game art, cinematics, motion-capture, animation, and effects. The Art of UNCHARTED 2: Among Thieves is the ultimate companion to the incredible PlayStation(R) 3 game.
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The Art of Uncharted 2: Among Thieves

Author: Daniel Wade

Publisher: Ballistic Pub

ISBN: 9781921002717

Category: Art

Page: 272

View: 2747

Shows the unseen art that helped make Uncharted 2: Among Thieves the best game of the year.
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The Art of 3D

Computer Animation and Effects

Author: Isaac V. Kerlow

Publisher: John Wiley & Sons

ISBN: 9780471430360

Category: Architecture

Page: 451

View: 9288

An updated, richly illustrated guide to creating 3D animation and special effects offers a step-by-step approach to the latest artistic and technical 3D animation techniques, taking readers through the entire process of creating a fully rendered 3D computer animation on any computer platform and covering such topics as multiple production pipelines, motion capture, image-based rendering, and more. Original. (Intermediate)
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Design Patterns für die Spieleprogrammierung

Author: Robert Nystrom

Publisher: MITP-Verlags GmbH & Co. KG

ISBN: 395845092X

Category: Computer games

Page: 400

View: 6419

- Die bekannten Design Patterns der Gang of Four im konkreten Einsatz für die Entwicklung von Games - Zahlreiche weitere vom Autor entwickelte Patterns - Sequenzierungs-, Verhaltens-, Entkopplungs- und Optimierungsmuster Für viele Spieleprogrammierer stellt die Finalisierung ihres Spiels die größte Herausforderung dar. Viele Projekte verlaufen im Sande, weil Programmierer der Komplexität des eigenen Codes nicht gewachsen sind. Die im Buch beschriebenen Design Patterns nehmen genau dieses Problem in Angriff. Der Autor blickt auf jahrelange Erfahrung in der Entwicklung von weltweit erfolgreichen Games zurück und stellt erprobte Patterns vor, mit deren Hilfe Sie Ihren Code entwirren und optimieren können. Die Patterns sind in Form unabhängiger Fallbeispiele organisiert, so dass Sie sich nur mit den für Sie relevanten zu befassen brauchen und das Buch auch hervorragend zum Nachschlagen verwenden können. Sie erfahren, wie man eine stabile Game Loop schreibt, wie Spielobjekte mithilfe von Komponenten organisiert werden können und wie man den CPU-Cache nutzt, um die Performance zu verbessern. Außerdem werden Sie sich damit beschäftigen, wie Skript-Engines funktionieren, wie Sie Ihren Code mittels Quadtrees und anderen räumlichen Aufteilungen optimieren und wie sich die klassischen Design Patterns in Spielen einsetzen lassen.
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Mass Effect

Mass Effect Artbook

Author: Casey Hudson,Derric Watts

Publisher: N.A

ISBN: 9783868697599

Category:

Page: 181

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Fallout 4 Veteranenratgeber

Author: Franz von Falkenstein

Publisher: BookRix

ISBN: 3739635460

Category: Computers

Page: 44

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All den Anwärtern der Bruderschaft, die zu uns gekommen sind, um für die Freiheit im Commonwealth zu kämpfen, empfehlen wir die Lektüre dieses Ratgebers von Paladin Franz. Lest es gründlich, damit auch Ihr einmal eine solch schöne Powerrüstung von uns bekommt, sobald Ihr zum Ritter ernannt wurdet. Und nun: ad victoriam!
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Game Engine Architecture

Author: Jason Gregory

Publisher: CRC Press

ISBN: 1466560061

Category: Computers

Page: 1052

View: 1091

Hailed as a "must-have textbook" (CHOICE, January 2010), the first edition of Game Engine Architecture provided readers with a complete guide to the theory and practice of game engine software development. Updating the content to match today’s landscape of game engine architecture, this second edition continues to thoroughly cover the major components that make up a typical commercial game engine. New to the Second Edition Information on new topics, including the latest variant of the C++ programming language, C++11, and the architecture of the eighth generation of gaming consoles, the Xbox One and PlayStation 4 New chapter on audio technology covering the fundamentals of the physics, mathematics, and technology that go into creating an AAA game audio engine Updated sections on multicore programming, pipelined CPU architecture and optimization, localization, pseudovectors and Grassman algebra, dual quaternions, SIMD vector math, memory alignment, and anti-aliasing Insight into the making of Naughty Dog’s latest hit, The Last of Us The book presents the theory underlying various subsystems that comprise a commercial game engine as well as the data structures, algorithms, and software interfaces that are typically used to implement them. It primarily focuses on the engine itself, including a host of low-level foundation systems, the rendering engine, the collision system, the physics simulation, character animation, and audio. An in-depth discussion on the "gameplay foundation layer" delves into the game’s object model, world editor, event system, and scripting system. The text also touches on some aspects of gameplay programming, including player mechanics, cameras, and AI. An awareness-building tool and a jumping-off point for further learning, Game Engine Architecture, Second Edition gives readers a solid understanding of both the theory and common practices employed within each of the engineering disciplines covered. The book will help readers on their journey through this fascinating and multifaceted field.
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Stadt der Diebe

Author: David Benioff

Publisher: Karl Blessing Verlag

ISBN: 3641027780

Category: Fiction

Page: 384

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Vom erfolgreichen Drehbuchautor zu einem der größten jungen Erzähltalente Amerikas – David Benioff legt mit STADT DER DIEBE ein modernes Meisterwerk vor, einen fesselnden Abenteuerroman und zugleich die Geschichte einer ungewöhnlichen Freundschaft zwischen zwei jungen Männern, die eine irrwitzige Aufgabe zu erfüllen haben: Im belagerten, ausgehungerten Leningrad sollen sie ein Dutzend Eier auftreiben. Leningrad im Januar 1942: Weil er während der nächtlichen Ausgangssperre die Leiche eines deutschen Soldaten nach Essbarem durchsucht hat, wird der 17-jährige Lew sofort verhaftet – auf Plündern steht die Todesstrafe. Nach endlosen Stunden in einer kargen Gefängniszelle wird er allerdings nicht aufs Schafott, sondern zusammen mit seinem Mithäftling Kolja vor den Geheimdienstchef der Stadt geführt. Der stellt die beiden vor eine schier unlösbare Aufgabe – im Tausch gegen ihr Leben sollen sie innerhalb von sechs Tagen im ausgehungerten Leningrad zwölf Eier für die Hochzeitstorte seiner Tochter auftreiben. Ein Wettlauf gegen die Zeit beginnt, der den schüchternen, introvertierten Lew schicksalhaft an Kolja schweißt – einen schlitzohrigen, charmanten Frauenhelden und notorischen Lügner, der ihm ständig schmerzhaft bewusst macht, dass er selbst so gar nicht zum Abenteurer taugt. Als die beiden die Hoffnung, in Leningrad Eier zu finden, aufgeben müssen, fasst Kolja einen aberwitzigen Plan: Er will sich mit Lew zu einer Geflügelfarm jenseits der feindlichen Linien durchschlagen, in ein Dorf südlich von Leningrad. Ein selbstmörderisches Unterfangen, wären da nicht Koljas Kaltschnäuzigkeit, eine unerschrockene Partisanin namens Vika und Lews Schachtalent ... David Benioff ist der Drehbuchautor von “Drachenläufer“ und „Troja“.
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The Art of Uncharted 4: A Thief's End

Author: Various

Publisher: Dark Horse Comics

ISBN: 1630087068

Category: Art

Page: 184

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Journey alongside Nathan Drake once again, as Naughty Dog and Dark Horse Books team up to bring you this comprehensive and breathtaking exploration into Uncharted 4: A Thief's End! Numerous never-before-seen designs and concept art accompanied by commentary from the developers give you behind-the-scenes access to the creation of this gaming masterwork. This beautiful oversized hardcover is a must-have for any fan of the Uncharted franchise and high quality video game art. The Art of Unchartend 4 will be released by Dark Horse simultaneoulsy with the new game, Uncharted 4.
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The Art of Uncharted 4

Author: Naughty Naughty Dog

Publisher: Dark Horse Books

ISBN: 9781616559274

Category:

Page: 184

View: 5383

Journey alongside Nathan Drake once again, as Naughty Dog and Dark Horse Books team up to bring you this comprehensive and breathtaking exploration into Uncharted 4: A Thief's End! Numerous never-before-seen designs and concept art accompanied by commentary from the developers give you behind-the-scenes access to the creation of this gaming masterwork. This beautiful oversized hardcover is a must-have for any fan of the Uncharted franchise and high quality video game art. The Art of Unchartend 4 will be released by Dark Horse simultaneoulsy with the new game, Uncharted 4.
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Die Welt ohne uns

Reise über eine unbevölkerte Erde

Author: Alan Weisman

Publisher: Piper Verlag

ISBN: 3492959938

Category: Social Science

Page: 384

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Was wäre, wenn wir Menschen von einem Tag auf den anderen verschwinden würden? Zum Beispiel morgen. Ein ungeheures Gedankenexperiment! Alan Weisman entwirft das Szenario einer unbevölkerten Erde – gestützt auf das Wissen von Biologen, Geologen, Physikern, Architekten und Ingenieuren und mit atemberaubender Phantasie. Schritt für Schritt vollzieht Weisman nach, wie die Natur unseren Planeten zurückerobert, und führt dem Leser dabei zweierlei vor Augen: was der Mensch in Jahrtausenden zu schaffen vermochte und über welch unerhörte Macht die Natur verfügt.
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Uncharted

The Poster Collection

Author: Insight Editions,Naughty Dog

Publisher: Insights

ISBN: 9781608874002

Category: Games

Page: 40

View: 4740

Collect the thrilling art of Uncharted with this exciting new poster collection. Featuring a striking selection of forty removable posters, this collection contains full-color art of the characters, environments, and key scenes from the best-selling Uncharted franchise. With incredible images of fortune hunter Nathan Drake as he navigates territories around the world, embarks on high-stakes expeditions, and faces relentless enemies, this poster book will take fans back to the immersive world of Uncharted.
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Die kleine Wolke Cloudette

Author: Tom Lichtenheld

Publisher: Bastei Lübbe (Baumhaus)

ISBN: 9783833900570

Category: Juvenile Fiction

Page: 48

View: 5955

Cloudette ist eine sehr kleine Wolke. Das ist auch gar nicht schlimm, denn sie hat viele kleine Freunde und viel Spaß. Aber manchmal ist sie traurig, weil sie auch gerne mal einen Garten erblühen oder einen Bach plätschern lassen würde. Also macht sie sich auf die Suche nach etwas, das auch eine kleine Wolke machen kann! Ein liebevolles Bilderbuch über das Kleinsein mit viel Humor!
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